Beste ouders,
Hier ben ik al terug met een nieuw weekverslag.
Deze week stonden we even wat meer stil bij onze boekentas.
Dinsdagmorgen was Nijntje verdrietig. Ze wou haar boekentas klaar steken, maar ze wist helemaal niet wat er in haar boekentas moest. En dat zagen onze vriendjes ook, want haar boekentas was helemaal leeg...
We luisterden naar een liedje waarin ze mooi vertelden wat er allemaal in de boekentas moet. Daarna haalden we onze eigen boekentas erbij en keken we eens of dit ook in onze boekentas zat.
En ja hoor. Iedereen had fruit, koek, een drinkfles en zijn mapje mee.
Dikke duim voor mama en papa ☺
Woensdagmorgen kon Nijntje niet wachten om ons haar gevulde boekentas te tonen.
Maar we vonden enkel blokken, een giraf, knuffel, auto,...
Nijntje toch!
Op donderdag wilden we Nijntje en Nina wakker maken, maar Nina lag niet meer in haar bedje.
We gingen op zoek en vonden haar op de kast.
Ze was aan het wenen. Ze wou erg trots haar boekentas maken, maar ze kreeg haar fles niet in haar boekentas.
Nina toch, die fles was toch veel te groot!
We namen er een mand vol materiaal bij en keken wat er geschikt was voor Nina haar boekentas, want Nina had een KLEINE boekentas en Nijntje een GROTE.
Zo stonden we even stil bij de begrippen "klein en groot".
Maar Nina hoeft niets te vrezen, want sindsdien zorgt Hervé elke dag voor Nina en haar boekentas ☺
Na onze tussenkomst met Nina haar boekentas deden we het deurtje open van donderdag. Maar huh? Wat zat daar nu in?
De vriendjes dachten dat het water was.
Ik spoot wat in een beker.
Maar dit was helemaal geen water... Het was een soort wit schuim..
We roken er aan en voelden eens met onze vinger.
Nijntje vertelde dat het scheerschuim was. Daar kan je lekker in wrijven en een mooie tekening in maken.
3 vriendjes gingen aan de slag. De andere vriendjes vonden het nog wat te spannend.
Naast deze activiteiten konden we uiteraard naar hartenlust spelen en ontdekken in onze hoeken.
Onze experimenteertafel was deze keer gevuld met maïs en allerlei doosjes. Dit om de peuters via hun spel uit te dagen om de doosjes zelf open te maken en te sluiten. (Net zoals we proberen te doen bij onze koek en fruit).
We hadden ook een soort mapje waar we allerlei sluitingen konden openen en sluiten.
In andere hoekjes konden we ook activiteiten doen in teken van "mijn boekentas".
Boekentassen aan de juiste Jules geven op basis van kleur.
2 dezelfde boekentassen zoeken of de andere helft van de boekentas.
We gingen ook eens sporten met onze boekentas.
Daar stonden we vooral stil bij de begrippen OP, ONDER, VOOR, NAAST,..
En zo kennen we onze boekentas ondertussen vanbinnen en vanbuiten ☺
Volgende week werken we een weekje rond "verkeer/vervoersmiddelen" naar aanleiding van de strapdag komende vrijdag.
Fijn weekend!
juf Elien