Dag mama en papa,
Na het leren kennen van Sint en Piet, was het tijd om even stil te staan bij de bewuste "kerstboom".
We lazen heel wat verhaaltjes die ons de kerstboom en de tradities errond beter leerden kennen.
In onze klas hadden we ook enkele kerstbomen. Maar welke was nu de grootste en welke was de kleinste?
De kerstbomen hadden we al. Nu de juiste kerstballen zoeken voor in de kerstbomen.
Kortom veel spelen met de termen "klein" en "groot".
Daar maakten we later ook een oefening van. We sorteerden de kerstbomen in kleine en grote.
Ondertussen ontdekten onze vriendjes nog iets anders. Je kan namelijk ook rollen met die grote kerstballen.
Om nog maar te zwijgen van wat je allemaal met kerstslingers kan doen.
(We kunnen springen OVER de slingers)
(We kunnen staan IN een slinger)
In onze klas hebben we geen echte kerstboom, maar we hadden wel een bak vol naaldjes van de kerstboom. Experimenteren maar... Maar ai, dat prikt!
Ook de andere hoeken stonden in het teken van de kerstboom.
Naast al het experimenteren gingen we aan de slag met het maken van onze nieuwjaarsbrieven.
We schilderden ook een kerstboom in. (Voor mij een observatie wie al gericht een figuur kan inschilderen of wie liever nog experimenteert en zijn blad helemaal vol schildert. Ook hoe het met de motoriek zit.)
Daarna mochten ze de kerstboom versieren met stickers (kerstballen).
En naast al deze activiteiten proberen we vooral te genieten van de gezelligheid van de lichtjes, de verbondenheid met elkaar en het uitkijken naar de geboorte van kindje Jezus.
Volgende week gaan we verder met dit thema.