Dag mama en papa,
Hier volgt het eerste weekverslag uit onze Nijntjesklas.
Onze eerste schoolweek stond vooral in het teken van elkaar en de klas ontdekken.
Naast het vele ontdekken in onze klas, stonden we deze week ook even stil bij onze schooltas. Hoe zag die er uit? Van wie was welke schooltas? Wat zit er allemaal in onze schooltas? Hoe kunnen we weten van wie de schooltas is? Wie kan zijn schooltas al zelf open maken? ...
Op vrijdag gingen we terug naar de turnzaal voor een sportlesje. En ook die sportles stond in het teken van onze schooltas.
We startten met lopen op de muziek doorheen de zaal. Als de muziek stopte, moesten we zo snel mogelijk bij onze eigen schooltas gaan staan. Dit lukte supergoed! Onze vriendjes kennen duidelijk hun eigen schooltas.
Daarna deden we een aantal bewegingen met onze schooltas. We deden onze schooltas boven ons hoofd, op ons buik, we gingen op ons schooltas gaan zitten,.. En we konden ons zelfs verstoppen.
Bij de volgende oefening oefenden we ons evenwicht. We stapten op een brede bank, maar ook al op een smalle bank. We konden zelfs al op de bank stappen met een voorwerp in onze handen. Zo zocht iedereen zijn eigen fles en fruitdoos en stopten die al stappend in hun schooltas aan de overkant. Of wat dacht je van glijden over de bank met onze schooltas.